Thursday 1 December 2011

PEDAIHH PAUZIAH UPAH ANJING, BURUKKAN MB PAHANG!!! SELEPAS NGOK KOMENG BURUKAN MB PERAK!!

  PAUZIAH UPAH ANJING, BURUKKAN MB PAHANG!!! SELEPAS NGOK KOMENG BURUKAN MB PERAK!!



Dalam sibuk - sibuk orang sedang bersidang dan berhimpun di Dewan Merdeka PWTC minggu ni, dah timbul satu isu yang berkaitan dengan Menteri Besar Pahang.

Seawal petang semalam, diberitakan ada risalah yang memburuk - burukkan Dato Sri Diraja Haji Adnan bertaburan di Kompleks membeli belah The Mall.

Isi kandungan risal tersebut antara lain menyebut mengenai projek kilang memproses nadir bumi yang dibangkitkan oleh Si Fuziah Thoron tu sebelum ini.

Tapi, isu yang paling diperbesar - besarkan ialah mengenai isu kes saman yang melibatkan UMNO Pahang sebanyak RM72juta terhadap Syarikat Seruan Gemilang Makmur Sdn Bhd.

Ternyata, apa yang didedahkan didalam risalah tersebut menggambarkan bahawa orang yang bertanggungjawab menyebarkannya tidak tahu lansung mengenai isu tersebut.

Dia main serkap jarang je dengan mengaitkan beberapa nama yang lansung tiada kaitan dengan isu tersebut. Dan dia jelas tak tahu sejarah kes berkenaan.

Buat pengetahuan orang yang berkenaan, kes tersebut dah lama dibangkitkan dan jumlah saman tersebut bukan seperti yang dinyatakan.

UMNO Pahang mengambil tindakan memfailkan saman tersebut ekoran daripada saman yang telah dibuat oleh Syarikat Seruan Gemilang Makmur sebelum ini.

Maknanya, Seruan Gemilang Makmur tu yang terlebih dahulu menyaman pihak Kerajaan Negeri dan juga UMNO Pahang sebelum ini.


Dari maklumat yang Semut terima, terdapat penyelewengan didalam pelan yang telah dimohon oleh syarikat berkenaan.


Dan sebab itulah UMNO Pahang telah mengambil tindakan menyaman semula syarikat berkenaan dan membekukan perintah yang dibuat oleh pihak mahkamah sebelum ini.


Dalam ertikata lainnya, Seruan Gemilang Makmur tu pernah memohon tanah yang dimaksudkan tetapi pelan yang dimohon berlainan dengan pelan yang dikeluarkan.


Permohonan tersebut dibuat sewaktu zaman Tun Khalil Yaakob masih memegang jawatan sebagai Menteri Besar. Tak de kena mengena lansung dengan Dato Sri Adnan.


Selain itu, risalah itu juga menyatakan bahawa UMNO Pahang tidak memiliki tanah seluar 10ribu ekar yang dimaksudkan.


Kalau UMNO Pahang tak de tanah tersebut, menda jadahnya Syarikat SGM Sdn. Bhd. tu nak saman pihak Kerajaan pulak? Tak masuk akal lansung!!!


Kot ye pun nak buat risalah untuk memburuk - burukkan orang lain, kaji la fakta dan baca la rentetan kes dia terlebih dahulu. Jangan buat ikut sedap hati je. Kang, ada jugak yang songeh tak pasal - pasal. Malu dapat, sakit dapat esok, Baru Padan Muka!!!
 
Cabai Utara : Dah Bingai bingai jugak mau bongok tuh bongok jugak la....hangpa reka p la cerita apa pun rakyat dah tak percaya....Pakatan Jahanam menuju Neraka Jahanam Busuk Hati.....BoDoh Piang!!

No comments:

Post a Comment