Sunday 17 July 2011

KASI PANAS!! PAS KENA CUCUK HIDUNG DAH DAN PENERIMAAN MELAYU DI BRITAIN!!

CARITA 1 (CERITA YANG TAK BEST)

KERAJAAN PAS KEDAH TUNDUK ATAS DESAKAN DAP ???



Kerajaan Pas Kedah akhirnya tunduk kepada bantahan pelbagai pihak terutama sekutunya DAP apabila memutuskan untuk menimbang semula keputusan melarang pusat hiburan di negeri ini daripada beroperasi sepanjang bulan Ramadan nanti.Menteri Besar,Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata,pada masa sama,pihak pentadbiran kerajaan negeri juga telah diarahkan supaya mencari jalan penyelesaian yang mampu menggembirakan semua pihak.Menurutnya,satu pertemuan dengan pengusaha pusat hiburan yang terlibat juga akan diadakan dalam tempoh terdekat bagi menyelesaikan isu berkenaan.

"Saya fikir kita telah menemui satu jalan penyelesaian seperti menetapkan syarat-syarat tertentu dengan pengusaha pusat hiburan tidak membenarkan premis mereka dikunjungi mereka yang beragama Islam.Semua ini akan ditentukan dalam perbincangan antara pentadbiran kerajaan negeri dengan pengusaha terbabit nanti," katanya kepada pemberita selepas menerima kunjungan wakil Dewan Perhimpunan Cina Kedah yang turut menyerahkan memorandum jawatankuasa penyelaras pengusaha hiburan mengenai isu berkenaan di Sri Mentaloon semalam.


UTUSAN melaporkan Kerajaan Pas Kedah Rabu lalu mengumumkan keputusannya menguatkuasakan larangan terhadap 13 jenis pusat hiburan beroperasi sepanjang bulan Ramadan ini mengikut Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1997.Keputusan itu bagaimanapun mendapat bantahan pelbagai pihak termasuk DAP dengan Pengerusinya,Karpal Singging dilaporkan memberi kata dua supaya kerajaan negeri Kedah menarik balik larangan berkenaan.Azizan berkata,berikutan perkembangan terbaru itu, isu berkenaan boleh dianggap selesai dengan pihak yang terlibat hanya perlu menunggu arahan terbaru daripada pihak pentadbiran negeri selepas mengadakan pertemuan dengan pengusaha pusat hiburan dalam tempoh sehari dua lagi.

Dalam pada itu,mengenai kata dua yang diberikan DAP supaya Pas khususnya kerajaan negeri Kedah menarik balik larangan operasi terhadap 13 jenis pusat hiburan sepanjang bulan Ramadan nanti, Azizan berkata, beliau tidak mahu menjawab mengenainya kerana tidak mahu perkara itu berlarutan.Katanya, sebagai orang lama dalam politik,beliau dan DAP perlu menyelesaikan isu berkenaan secara dalaman dan bukan menggunakan media untuk mencari jalan penyelesaian.


"Saya pun dikira sebagai orang lama dalam politik dan DAP pun orang lama, biar selesai atas semangat pakatanlah. Tak payah kita masuk surat khabar. Surat khabar bukan untuk penyelesaian.Apa yang dia orang (DAP) kata itu,dia katalah.saya tidak mahu kata apa," katanya. Klik Sini


Credit to BADUT RAKYAT

P/S : BILA PAS SUDAH MENDERHAKA KEPADA TITAH SULTAN....

CARITA 2 (CERITA YANG BEST) 

Berita TV3 17 Julai 2011 (8.00 Malam) Sunguh menyentuh Perasaan...


Liputan berkenaan LOTUS sempena pemergian Perdana Menteri kita Malaysia bagi urusan Rasmi 4 Hari di United Kingdom yang pada mulanya dicanang di seluruh dunia agar tidak dibentangkan karpet merah tetapi semua sangkaan itu merudum sama sekali...Biarla di pukul canang tetapi Perdana Menteri kita tetap yakin untuk kesana tidak ada gentar sedikit pun diikuti rombongan deligasi yang lain...

Bukan itu yang nak di sampai kan yang nak disampaikan ialah bertapa berjayanya delegasi Malaysia dan Perdana Menteri kita  disana mengurus tadbir perjalanan lawatan rasmi tersebut di disini saya ingin menyentuh sedikit tentang laporan TV3 berkenaan LOTUS yang disiarkan didalam berita TV3..

Jika dahulu tika orang melayu dijajah British kita adalah orang suruhan mereka ada yang menjadi "Drebar" Driver , Pembantu Rumah , Pekerja Am dan sebagainya tetapi itu sudah berubah tika mana KERAJAAN BARISAN NASIONAL dan UMNO memimpin tampuk Pemerintahan DEMOKRASI sedikit sebanyak telah melonjakan nama MALAYSIA Dimata DUNIA!! tidak kah itu satu penghargaan kepada rakyat Malaysia terutamanya bangsa MELAYU yang dahulunya kebanyakan menjadi pak turut British semasa pemerintahan mereka .

Tetapi itu dahulu tetatpi sekarang orang Melayu berada sama tinggi dengan bangsa lain diluar Malaysia..Tidakah kita berasa bangga dengan itu semua . Perasaan Banga bilamana menontot TV3 sebantar tadi dimana ditunjukan bagaimana Pemimpin kita di layan disana dengan "Minah Saleh dan Mat Saleh"  dengan payung ditangan (Kebetulan Hujan disana) berebut rebut untuk memayungi Perdana Menteri kita untuk diiringi Tidakah kita berasa Banga dengan itu kerana sebelum ini Bangsa Melayu yang berebut rebut memberi "Servis" terbaik kepada tuan BRITISH mereka...tetapi lain pula sekarang ini....

Mana tidaknya dengan pembangunan pesat Kerajaan BN pimpinan UMNO telah membuka mata semua pihak di Dunia tetapi ini disangkal oleh Segelintir Penyokong penyokong Pembangkang yang seringkali mencari salah Pihak Kerajaan . Mereka saja yang betul dan orang lain tidak betul..sebenarnya ada agenda lain yang ingin dilakukan mereka ingin mendapatkan Malaysia dengan apa cara sekalipun kerana bagi mereka selagimana Kerajaan sekarang memerintah ramai rakyat terseksa maka mereka menggunakan segala peluang yang ada untuk menjatuhkan Kerajaan sedia ada...

Bila Orang yang di namakan Al-Juburi (diberi gelaran oleh Mat Sabun) yang bercita cita ingin menjadi Perdana Menteri dipecat tika saat satu langkah lagi untuk berdiri di podium untuk menjadikanya orang yang paling berkuasa di Malaysia tersentot..dia memilih jalan menjadi Pembangkang kerana dia sedar dia dapat memutarbelitkan FAKTA bagi kepentingan diri dia..Itu belum kira lagi "Balaci Balaci" dia yang lain yang cuba sedaya upaya menjatuhkan Kerajaan dengan apa sekalipun!!

Sepatutnya kita rakyat Malaysia patut berbangga dengan Reputasi Malaysia sebagai negara yang Aman di dunia dan tak sepatutnya seorang rakyat Malaysia (Al-Juburi dan Konco-Konco) membuat onar dan cerita di dalam negeri atau luar negara dia sepatutnya diLUCUTKAN KEWARGANEGARAAN biar dia tahu langit itu tinggi atau rendah!!

Malah dia ni tak pernah bersyukur gelaran Dato yang diberikan kepadanya tidak di tarik balik ...sama la seperti AMBIga BershiT sudah la rakyat bukan bodoh dan mudah diperbodohkan . DAP akan mengambil kesempatan yang ada bagi tujuanya korang pasti tahu apa tujuanya Malaysia Malaysian !!!!

BAGUN PERJUANG PERJUANG BANGSA MARI KITA BERSATU ... JIKA MEREKA BERANI DERHAKA KEPADA RAJA KITA BERANI MEMPERTAHANKANYA MARUAH BANGSA DAN NEGARA

DAULAT TUANKU...DAULAT TUANKU...

p/s :Bila Keyboard berkata kata.......

-Cabai Utara-

No comments:

Post a Comment